El santuari del pingüí

A Sitges, el santuari del Vinyet conserva un exvot insòlit: un pingüí dissecat que Bartomeu Puig i de Galup va portar del cap d’Hornos, a Xile, al segle XIX

El santuari del pingüí
Fotografia de Jordi Borràs Abelló.

A Sitges hi ha un pingüí dissecat. Molt poca gent ho sap. De fet, els mateixos sitgetans tampoc en són gaire conscients, i això que és probable que l’hagin vist tota la vida. Ni que sigui de passada. Durant uns quants anys, ha estat al costat d’una impressora, a l’entrada de la casa de la sagristana, observant com els feligresos li compraven espelmes per adorar la Mare de Déu del Vinyet. Altres anys ha estat amagat en un traster, entre la pols i l’oblit.

El dia que hi vaig jo, la petita vitrina on es guarda l’au marina es troba al pis de dalt del santuari del Vinyet, al costat del cor, sota unes quantes pròtesis i altres exvots d’allò més genuïns. És un pingüí de mida petita (tot i que desconec les mides estàndards dels pingüins) i duu un cartell lligat al coll.

Llegir article